دسته‌بندی نشده

مشخصات و قیمت عدس

مشخصات و قیمت عدس

1-یکی از اطلاعات مهمی به حساب می آید که همه افرادی که با طبخ غذا سر و کار دارند، باید از آن مطلع باشند. عدس دارای انواع مختلفی است  که هر کدام مشخصات خاص خود را دارند.

فاکتور هایی برای دسته بندی عدس در چند نوع وجود دارد. برای تعیین  مشخصات وقیمت عدس نیز فاکتور های مختلفی وجود دارد که کمک می کند تا قیمت عادلانه ای برای این حبوبات لذیذ تعیین شود.

فرمول تعیین قیمت این محصول متغیر می باشد، به همین دلیل ما در این بخش فقط عوامل تاثیر گذار در قیمت عدس را برای شما ذکر خواهیم کرد.

عدس یکی از مقوی ترین حبوبات موجود در بازار بوده و از خواص بسیار زیادی بهره می برد. خواص این محصول برای داشتن بدنی سالم ضروری است. در ادامه مشخصات و قیمت عدس را بررسی خواهیم کرد.

 

عدس چیست؟

2-مطالعه در مورد عدس یکی از پایه های اساسی خرید و فروش عدس می باشد. عدس یکی از حبوبات موجود در بازار  می باشد که خوراکی بوده و می توان از آن در طبخ غذا های مختلف استفاده کرد.

این محصول لذیذ یکی از قدیمی ترین غذا های جهان شناخته می شود که قدمت آن به طور تقریبی بیش از 9 هزار سال تخمین زده می شود. البته نحوه مصرف آن با گذشته تفاوت بسیاری دارد

چرا که در گذشته به دلیل نبود دستگاه های پشرفته این محصول با پوست استفاده می شد ولی الان بیشتر استفاده آن بدون پوست می باشد.

مشخصات انواع عدس

3-همانطور که در بخش های قبل نیز اشاره شد، عدس دارای انواع مختلفی می باشد که هر کدام دارای مشخصات خاص خود هستند. عدس با معیار های مختلفی دسته بندی می شود.

این دسته بندی سبب می شود تا مردم با سلایق و نیاز های مختلف بتوانند عدسی مناسب پیدا کنند. از جمله انواع دسته بندی عدس می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. دسته بندی عدس بر اساس اندازه: یکی ازدسته بندی های عدس بر اساس اندازه دانه های آن می باشد.
  2. سایز بزرگ: عدس درشت یکی از محبوب ترین عدس های موجود در بازار می باشد. در بین انواع عدس مردم علاقه بیشتری به خرید عدس درشت دارند. اندازه این نوع عدس در حدود 6 الی7 میلی متر می باشد.
  3. سایز متوسط: همانطور که از نام دسته بندی این محصول پیداست اندازه آن نسبت به نوع درشت کوچکتر بوده و سایز آن 5 الی 6 میلی متر می باشد.
  4. سایز کوچک: سایز کوچک عدس یکی از انواع ایرانی عدس در جهان می باشد که از دلایل ریز بودن سایز آن می توان به باردهی بیشتر و همچنین زودرس بودن آن اشاره کرد. این نوع عدس نسبت به انواع دیگر خواهان کمتری در بازار دارد.
  • سایز بزرگ: عدس درشت یکی از محبوب ترین عدس های موجود در بازار می باشد. در بین انواع عدس مردم علاقه بیشتری به خرید عدس درشت دارند. اندازه این نوع عدس در حدود 6 الی7 میلی متر می باشد.
  • سایز متوسط: همانطور که از نام دسته بندی این محصول پیداست اندازه آن نسبت به نوع درشت کوچکتر بوده و سایز آن 5 الی 6 میلی متر می باشد.
  • سایز کوچک: سایز کوچک عدس یکی از انواع ایرانی عدس در جهان می باشد که از دلایل ریز بودن سایز آن می توان به باردهی بیشتر و همچنین زودرس بودن آن اشاره کرد. این نوع عدس نسبت به انواع دیگر خواهان کمتری در بازار دارد.

 

 مشخصات وقیمت عدس

قیمت عدس با توجه به فاکتور های مختلفی تعیین شده و در بازار عرضه می شود. برخی از تاثیر گذار ترین عوامل در قیمت گذاری عدس عبارت اند از:

  1. نوع عدس: همانطور که در بخش های قبل نیز مطالعه کردید عدس دارای انواع مختلفی می باشد که هر کدام با توجه به ویژگی های خود قیمت های متفاوتی دارند.
  2. میزان عرضه آن در بازار: برخی از عدس ها کمتر و برخی بیشتر در بازار عرضه می شوند. هر چقدر عدسی در بازار بیشتر باشد قیمت آن کاهش می یابد.
  1. نوسانات قیمت ارز: برخی از عدس ها وارداتی بوده و به همین دلیل قیمت ارز تاثیر مستقیمی روی قیمت عدس می گذارد.
  2. کیفیت عدس: هرچقدر عدسی با کیفیت تر باشد قیمت ان نیز حالت صعودی به خود می گیرد.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت این محصول به یکی از مراکز و یا سایت های فروش حبوبات مراجعه فرمایید.

 

شماره تماس:09932094629

https://t.me/badametrad

خرید ماش درجه یک

خواص عدس

عدس دارای خواص بسیار زیادی بوده و همین خواص می تواند بر سلامتی افراد تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. این تاثیرات را می توان  به صورت زیر بیان کرد.

  1. ترمیم و افزایش سطح ماهیچه در بدن: عدس با داشتن آمینواسید و پروتئین های ضروری برای بدن می تواند عضله سازی خوبی برای بدن داشته باشد.
  2. تقویت سیستم گوارشی بدن: عدس دارای فیبر فراوانی می باشد که می تواند گوارش بدن را بهبود ببخشد.
  3. کمک به کنترل وزن: عدس در بدن احساس سیری ایجاد کرده و از پرخوری جلوگیری می کند.

جهت خرید یا هر گونه سفارش با شماره تلفن:09932094629

https://t.me/badametrad

خرید ماش درجه یک

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 5 =